Sport to zdrowie – czy na pewno?

Sport to zdrowie, jednak warto pamiętać o tym, że liczy się przede wszystkim dobra zabawa. Aktywność fizyczna bardzo szybko uzależnia i może być to bardzo korzystne nie tylko dla naszego organizmu, ale również dla naszego życia towarzyskiego. Wśród ćwiczących na takich zajęciach, jak zumba czy aerobik, bardzo łatwo jest znaleźć nowych znajomych, dlatego warto postawić właśnie na to, a nie na przymusowe uzyskiwanie wyników.

Zbyt nadmierne ćwiczenia, które mają koniecznie przynosić widoczne efekty, mogą nawet prowadzić do choroby, zwanej ortoreksją. Dlatego przy codziennych treningach warto jest przynajmniej zmieniać aktywność, a na początku pilnować, by oprócz dni aktywnych mieć także przerwy na regenerację organizmu. To ważne zwłaszcza w przypadku osób, które dopiero zaczynają przygodę ze sportem. Forsowne treningi wcale nie muszą być zdrowe – ważny jest umiar i dobra zabawa podczas ćwiczeń. Dlatego niekoniecznie należy korzystać z siłowni każdego dnia, nawet w przypadku wykupienia karnetu. Regularność ćwiczeń jest ważna, by się do nich przyzwyczaić, jednak nie powinny być one obowiązkiem.

Warto także mieć małe żywieniowe przyjemności. Obecnie odchodzi się od teorii, że z diety trzeba eliminować wszystko, co jest niezdrowe. Zostawiając sobie przynajmniej jedną słabość, nie ryzykuje się efektu jo-jo i znienawidzenia oraz porzucenia danej diety. Nie należy również katować się ćwiczeniami za każdym razem, gdy zjemy coś zakazanego – aktywność fizyczna nie powinna być karą.

W czasie wolnym od forsownych ćwiczeń warto wykonywać te, które są częścią rozgrzewki. To one pomogą wzmocnić organizm i zwykle wpływają pozytywnie na regenerację. Polecane są zwłaszcza ćwiczenia rozciągające i wszystkie te, których zadaniem jest poprawa kondycji stawów. Często zapomina się o nich, dążąc do celu jakim jest schudnięcie, tymczasem one również są potrzebne dla utrzymania sprawności. Uprawiając więc bieganie nie można zapomnieć o skłonach i przysiadach – w ten sposób ćwiczy się wszystkie mięśnie i poprawia się ogólną formę.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *