Jak przygotować się do biegania?

W czasie wykonywania ćwiczeń mogą pojawić się różne dolegliwości. Jeśli aktywność ma być głównie sposobem na poprawę samopoczucia, łatwo można im zapobiec.

Przede wszystkim nie należy nastawiać się na osiąganie najlepszych wyników już za pierwszym razem. To pozwoli na spokojne bieganie bez zbytniego obciążenia – na początku warto skupić się na przyjemności ze sportu. Zaplanowanie, o jakiej porze dnia będzie się biegało, również może bardzo pomóc. Większość osób wybiera zwykle poranki lub wieczory – wynika to nie tylko z rytmu pracy zawodowej. W tym czasie nawet podczas lata, nie grozi nam zwykle zbytni upał, a to sprawia, że bieganie jest bardziej komfortowe. Mimo to nie należy zapominać o środkach ostrożności.

Przed biegiem należy wykonać rozgrzewkę. Przydatne mogą być ćwiczenia rozciągające i kilka minut spokojnego truchtu w miejscu. To bardzo potrzebne nie tylko w przypadku biegania, ale także każdej innej aktywności fizycznej. Rozgrzanie stawów pozwoli uniknąć kontuzji z powodu ich przeciążenia. Ćwiczenia rozciągające powinny pomóc zapobiec skurczom, choć trudno uniknąć tej dolegliwości przy nagłym zwiększeniu tempa. Warto pamiętać także o wykonywaniu innej aktywności, gdy z jakiegoś powodu (na przykład kapryśnej pogody) bieganie jest niemożliwe – świetnie sprawdza się tu pływanie lub zumba.

Jeśli biegamy już dłużej, możemy zaopatrzyć się w gadżety. Jednym z bardziej przydatnych jest urządzenie do mierzenia pulsu. Można je kupić zwłaszcza wtedy, gdy jednostajne biegi zaczynają nas nudzić i zaczynamy przyspieszać. Bardziej korzystne dla spalania kalorii jest jednak dłuższe, niż bardziej forsowne ćwiczenie, dlatego warto kontrolować puls. Jeśli jest za wysoki – należy zwolnić. Przy nieco lepszej kondycji powinniśmy zauważyć, że puls nie przyspiesza już tak bardzo i wtedy można przyspieszyć.

Przed biegiem warto także wziąć ze sobą wodę lub napój izotoniczny, choć ten ostatni przydaje się tylko w przypadku naprawdę forsownego wysiłku i nie zawsze sprawdzi się na samym początku trenowania.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *