Jak biegać, aby schudnąć?

Na schudnięcie nie ma jednej recepty – na każdą osobę będzie działać coś innego. Bieganie i inna aktywność fizyczna może być jednak doskonałym środkiem – w końcu wszystkie one ułatwiają spalanie kalorii.

Nie ma potrzeby się forsować – zwłaszcza na samym początku. Nie ważne, czy to zumba, aerobik czy jazda na rowerze. Oprócz efektywnego spalania tłuszczu warto dbać o swoje zdrowie. Szczególnie zapominając o nawodnieniu organizmu można bardzo sobie zaszkodzić. Najlepiej przestać obsesyjnie myśleć o zrzuceniu wagi i zacząć cieszyć się samym biegiem.

Codzienne treningi mogą wydawać się niezbyt ciekawe, zwłaszcza jeśli do ćwiczeń jest dostępny cały czas ten sam teren. Warto to zmienić. Można samodzielnie rozejrzeć się po okolicy, czy w pobliżu nie ma jakiegoś innego miejsca do biegania lub skorzystać z internetowych aplikacji.

W codziennym treningu pomoże również odpowiedni strój – ważne są zwłaszcza buty. W przypadku, gdy do biegania dostępny jest w miarę miękki teren – las czy mniej zadbany park – idealna amortyzacja nie jest tak potrzebna. Jednak większość osób ma do dyspozycji jedynie twardą, asfaltową lub betonową nawierzchnię. Dobre buty pozwolą więc uniknąć problemów z kręgosłupem w przyszłości, a w trakcie treningów – nieprzyjemnych kontuzji. Warto więc zainwestować w nieco lepsze obuwie, które zwykle też wystarcza na dłużej, niż mniej oryginalne odpowiedniki.

W odchudzaniu ważna jest systematyczność i długość biegu, nie jego szybkość. Dlatego warto skupić się na swojej wytrzymałości. Codzienne wydłużanie dystansu zwykle jednak nie jest wystarczającą motywacją dla osoby, która do tej pory wolała ciekawsze zajęcia. Ja nie biegam codziennie – przeplatam to inną fizyczną aktywnością. W ten sposób nigdy się nie nudzę i nie zaprzestałam treningu. Dlatego polecam zumbę, która daje okazję do spalenia kalorii i poruszania się w naprawdę intensywny sposób. Najważniejsze jest przecież, by sport dawał dużo optymizmu i energii na co dzień, a nie stał się męczącym obowiązkiem.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *