Dlaczego warto biegać, czyli o bieganiu nie tylko dla sportu

Bieganie stało się ostatnio bardzo modne wśród różnych grup wiekowych. Okazuje się jednak, że ludzie nie biegają tylko dla sportu. Jakie inne korzyści możemy osiągnąć z uprawiania tej dyscypliny sportowej? Jest ich naprawdę wiele!

Bieganie wzmacnia serce i układ krążenia

Systematyczny trening biegowy pozytywnie wpływa na pracę serca, które – dzięki odpowiedniemu dotlenieniu i ukrwieniu – zwiększa swoją objętość i co za tym idzie, ma większą wydolność. Osoby, biegające regularnie, znacznie zmniejszają ryzyko wystąpienia zawału serca, miażdżycy i innych chorób układu krwionośnego.

Kto biega, ten rzadziej choruje

Może się to wydawać dziwne, ale osoby, które uprawiają jogging, wykazują zwiększoną odporność na przeziębienia i infekcje. Trening na świeżym powietrzu, bez względu na warunki atmosferyczne, sprzyja zahartowaniu organizmu. Nawet, jeśli zachorujemy, to choroba przebiega łagodniej i szybciej mija.

Dodatkowym atutem ruchu na świeżym powietrzu jest zwiększenie tolerancji organizmu na zmiany ciśnienia atmosferycznego. Oznacza to, że warto biegać, bo dzięki temu nasz nastrój staje się mniej podatny na zmiany pogody.

Bieganie dla urody

Jogging jest jedną z najlepszych metod na schudnięcie, ponieważ podczas biegu nie tylko spalamy kalorie i nadmiar tkanki tłuszczowej, ale również rzeźbimy sylwetkę, wyrabiamy mięśnie i zapewniamy skórze odpowiednie ukrwienie – to ostatnie jest bardzo istotne, ponieważ po utracie wagi nasza skóra nie będzie sucha i zwiotczała, jak mogłoby się stać po stosowaniu samej tylko diety odchudzającej.

Bieganie poprawia metabolizm, przyspiesza przemianę materii, dlatego zarówno poranny jogging, jak i bieganie wieczorem, ma sens. Trening rano przygotuje organizm na trawienie posiłków w ciągu dnia, trening wieczorem z kolei pomoże w spaleniu nadwyżki kalorii przyjętych w całodniowym menu.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *