Co jest potrzebne, by zacząć być aktywnym

Wydaje się, że do biegania niezbędne są wyłącznie dobre buty i trochę wolnego czasu. Przydałoby się również nieco chęci i silnej woli, ponieważ codzienne bieganie o tej samej porze, szczególnie przy nieco gorszej pogodzie, potrafi dać w kość. Jak można przygotować się do treningu, by się szybko nie zniechęcić?

Podstawą jest motywacja. Dla mnie liczy się nie tylko spalanie kalorii – choć też na to liczę – ale przede wszystkim uzyskanie dodatkowej porcji energii. Zdrowa aktywność pozwala na stopniowe zwiększenie wysiłku, dlatego po jakimś czasie można przebiec więcej bez uczucia zmęczenia. Poprawie ulega nie tylko kondycja, ale także nastrój – jest to bardzo ważne wczesną wiosną, kiedy organizm nie jest jeszcze przyzwyczajony do nowej pory roku i odczuwa się większe zmęczenie i zniechęcenie. Warto jednak pamiętać, by przy braku energii nie zaczynać od razu od dużych odcinków – systematyczne zwiększanie odległości jest o wiele lepsze.

Polecam bieganie przede wszystkim dlatego, że nie potrzeba wielu rzeczy by zacząć – wystarczą odpowiednie buty, trochę chęci i wolny czas przed śniadaniem lub wieczorem po pracy. To świetny sposób na odstresowanie zarówno dla osób, które cenią samotne pokonywanie wyznaczonej trasy, jak i dla tych, które wolą sport uprawiany w grupie. Wystarczy umówić się ze znajomymi, którzy również chcą dodać sobie energii, by codzienny trening nie stał się zbyt monotonny. Jeśli to nie wystarczy, można oczywiście zdecydować się na inną grupową aktywność. Zumba albo aerobik to doskonałe zajęcia, na których można poznać wielu wspaniałych ludzi i oderwać się od codzienności.

Przed bieganiem czy inną aktywnością fizyczną najlepiej jest zrezygnować z ciężkostrawnych posiłków. Dlatego ja preferuję bieganie zaraz przed śniadaniem – pozwala to uniknąć skurczów – zwłaszcza tak zwanej kolki. Jeśli jednak się ona zdarzy, wystarczy zmniejszyć tempo, na przykład przejść do marszobiegu lub zatrzymać się na chwilę i wyrównać oddech. Początki bywają trudne, ale nie warto się zniechęcać.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *