50 twarzy Zumby

Zumba tak samo jak aerobik może mieć wiele odsłon. Ja trenuję zazwyczaj zumbę basic, chociaż myślę również o wybraniu się na zajęcia zumby aqua. Opowiem więc, czym charakteryzują się poszczególne formy mojego ulubionego treningu.

Zumba basic jest podstawową techniką o regularnej formie. Ćwiczenia opierają się na powtarzaniu sekwencji kroków w rytm szybkiej i energetycznej muzyki. Jest ona polecana dla wszystkich osób, które chcą wyrzeźbić mięśnie, zrzucić kilka kilogramów oraz poprawić kondycję. Albo jedno i drugie i trzecie jednocześnie 🙂 Godzina zabawy na zumbie basic pozwala spalić nawet 600 kcal. Kolejną formą jest zumba toning, czyli wolniejszy trening wytrzymałościowy, który pomaga w modelowaniu sylwetki. Wykorzystuje się w nim specjalne ciężarki, wypełnione piaskiem, które przy powtarzaniu układów brzmią jak instrumenty. Niekiedy ciężarki te są zastępowane hantlami.

Zdziwiłam się, gdy dowiedziałam się, że tańczyć zumbę mogą także seniorzy. Dla nich przygotowuje się zajęcia zumba gold, które charakteryzują się łatwiejszymi krokami oraz wolniejszym tempem. Zabawa na zumbie gold opiera się na zasadzie, że żaden uczestnik zajęć nie może czuć się gorzej ze względu na ograniczenia fizjologiczne.

Na zumbę mogą chodzić również dzieci. Zumbatonic mogą trenować nawet czterolatki! Zabawy opierają się tutaj na nauce rytmiki oraz powtarzaniu prostych kroków. Ta forma zumby pozbawiona jest także seksownych ruchów charakterystycznych dla samby oraz tańca brzucha.

Interesująca mnie zumba aqua jest natomiast skierowana do wszystkich osób uwielbiających zajęcia w basenie. Ponadto forma ta jest odpowiednia dla osób będących w trakcie rehabilitacji, bądź mających problemy z kręgosłupem. Stosowane są tutaj wszystkie reguły zajęć w wodzie oraz zajęć tanecznych.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *